Nowa gra szkoleniowa Biblioteki UG o e-zasobach!
Biblioteka Uniwersytetu Gdańskiego stworzyła nową grę szkoleniową, która w przystępny i ciekawy sposób wprowadza użytkowników w świat e-zasobów. Cyfrowe bazy danych, e-książki i czasopisma stanowią dziś ważną część bibliotecznego księgozbioru, dlatego zależy nam, aby były wykorzystywane jak najpełniej — zarówno podczas szkoleń, spotkań indywidualnych, jak i dzięki naszej nowej interaktywnej grze.
E-mole to angażująca przygoda, w której każdy gracz krok po kroku odkrywa, jak efektywnie korzystać z zasobów elektronicznych Biblioteki UG. Misja o kryptonimie „Lawenda” składa się z siedmiu etapów. W każdym z nich uczestnik otrzymuje zadanie odnalezienia jednego lub kilku kodów niezbędnych do przejścia na kolejny poziom. Pomocne polecenia i wskazówki znajdują się w panelu misji, a każde wykonane zadanie rozwija praktyczne umiejętności pracy z e-książkami, czasopismami i bazami danych.

Gra łączy w sobie fabularną misję „ratowania świata e-zasobów” z realną nauką — dzięki niej użytkownicy nie tylko zdobywają wiedzę, ale przede wszystkim odkrywają możliwości i bogactwo cyfrowych zasobów dostępnych w Bibliotece UG.
Autorami gry są:
• Urszula Kulczycka z Oddziału Informatyzacji — specjalistka od zarządzania i udostępniania baz danych oraz doświadczona szkoleniowczyni w tym obszarze;
• dr Wojciech Glac, prof. UG — neurobiolog, dydaktyk i popularyzator nauki.
Kontakt w sprawie organizacji szkoleń dotyczących korzystania z e-zasobów:
Urszula Kulczycka, Oddział Informatyzacji Biblioteki UG
[urszula.kulczycka@ug.edu.pl/ tel. 58 523 33 11]